La laboralización de la función pública: la cesación del vínculo de los funcionarios de la Atención Primaria de la Salud dependientes de una corporación municipal | Revista Chilena de Derecho del Trabajo y de la Seguridad Social

La laboralización de la función pública: la cesación del vínculo de los funcionarios de la Atención Primaria de la Salud dependientes de una corporación municipal

Authors

  • Carla Pietroboni Fuster Universidad Católica del Norte
Download

Abstract

This article pretends to show some cases where it is doubtful the application of the Labor Code to resolve a particular dispute, especially in the case of termination of the bond between offi cials of the Primary Health, been those individuals subject a municipal corporation governed by Law Nº 19.378 and additionally by Law Nº 18.883.

Keywords:

Municipal Corporation , Labor Code , Public Administration , Of?cial public

Author Biography

Carla Pietroboni Fuster, Universidad Católica del Norte

Abogada, Universidad Católica del Norte. Diplomada en Derecho Administrativo de la Pontificia Universidad Católica de Valparaíso. Candidata a Magíster en Derecho de la Empresa y el Trabajo, Universidad Católica del Norte.